בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.
כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.
- הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
- מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
- וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
- הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
- פרוק מוקשים – סביר להניח ש
- לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
- יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
- הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע
שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.
עוד מאמרים בנושא...
ניהול זמן למנכ"לים: איך למקסם את הזמן שלך בעידן המודרני
מבוא ניהול זמן הוא אחד הכישורים הקריטיים ביותר עבור מנכ"לים, שכן הם אחראים לניהול כולל של הארגון ולתכנון אסטרטגי המבטיח את הצלחתו בטווח הארוך. בעוד שזמן הוא משאב מוגבל, האחריות והמשימות שמוטלות על מנכ"לים הן בלתי נגמרות. על המנכ"ל להתמודד עם לחצים רבים, לקבל החלטות
שילוב אוטומציה בתהליכים עסקיים
איך לשלב אוטומציה בתהליכים עסקיים? שילוב אוטומציה בתהליכים עסקיים יכול להוביל לשיפור משמעותי ביעילות, חיסכון בעלויות, והגברת הדיוק בתהליכים. הנה מדריך כללי כיצד לשלב אוטומציה בעסק: 1. מיפוי תהליכים קיימים זיהוי תהליכים רוטיניים: התחילו במיפוי תהליכי העבודה הנוכחיים בארגון. חפשו משימות שחוזרות על עצמן באופן
טרנדים מרכזיים בעולם העסקים
מבוא בעידן שבו השינויים הטכנולוגיים, הכלכליים והחברתיים מתרחשים בקצב מואץ, עולם העסקים נמצא בתהליך מתמשך של אבולוציה. חברות חייבות להסתגל לטרנדים החדשים שמעצבים את השוק ואת התנהגות הצרכנים כדי לשמור על יתרון תחרותי ולהמשיך לצמוח. הטרנדים הללו משקפים את המגמות העולמיות שמובילות חדשנות, שינוי בניהול
חדשנות בעולם העסקים
חדשנות בעולם העסקים סדרת המאמרים "חדשנות בעולם העסקים" מזמינה אתכם להיכנס לעולם המרתק של החדשנות ולהבין כיצד היא משנה את פני העסקים המודרניים. בכל מאמר, נבחן כיצד טכנולוגיות חדשות, גישות ניהול מתקדמות, ופרקטיקות חדשניות משפיעות על האופן שבו חברות פועלות, מתחרות ומתפתחות בשוק הגלובלי. מאמרים
טעויות נפוצות של מנכ”לים, טעות מס’ 10 – הזנחת פיתוח אישי ומקצועי
השפעות של הזנחת פיתוח אישי ומקצועי חוסר עדכנות וחדשנות: עולם העסקים המודרני מתפתח במהירות, וטכנולוגיות חדשות, שיטות עבודה וטרנדים עסקיים מתעדכנים באופן מתמיד. מנכ"לים שלא משקיעים בפיתוח האישי והמקצועי שלהם עלולים למצוא את עצמם נשארים מאחור ולא מצליחים לעמוד בקצב השינויים. ירידה באפקטיביות הניהולית: מנהיגות
טעויות נפוצות של מנכ”לים, טעות מס’ 9 – ניהול מיקרו
ניהול מיקרו, או מיקרו-ניהול, הוא סגנון ניהול שבו המנהל מתערב בכל פרט קטן של ניהול החברה, כולל משימות יומיומיות של העובדים. בעוד שלפעמים המנכ"ל רואה בכך דרך להבטיח שכל משימה מתבצעת בדיוק כפי שהוא רוצה, בפועל זה יכול לגרום לבעיות רבות. השפעות של ניהול מיקרו