בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.
כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.
- הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
- מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
- וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
- הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
- פרוק מוקשים – סביר להניח ש
- לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
- יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
- הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע
שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.
עוד מאמרים בנושא...
ניהול זמן ואיזון בין עבודה לחיים אישיים עבור מנכ"לים
מבוא תפקיד המנכ"ל הוא אחד התפקידים התובעניים ביותר בעולם העסקי. המנכ"ל נדרש לנווט את הארגון מול אתגרים מורכבים, לקבל החלטות קריטיות ולהוביל צוותים לעבר השגת המטרות העסקיות. בשל אופיו הדינמי והלחץ המתמשך המלווה את תפקיד המנכ"ל, רבים מוצאים את עצמם מתקשים למצוא איזון בין העבודה
הקשר בין מנכ"ל לדירקטוריון: שיתוף פעולה או מאבק כוחות?
מבוא היחסים בין המנכ"ל לדירקטוריון הם אחד מהגורמים הקריטיים להצלחתו של כל ארגון. הדירקטוריון מייצג את בעלי המניות והאינטרסים שלהם, והוא מופקד על פיקוח, בקרה והנחיה אסטרטגית. מנגד, המנכ"ל הוא המנהיג בפועל של החברה, האחראי על ניהול הפעילות היומיומית, ביצוע האסטרטגיה העסקית והובלת הצוות להגשמת
בניית תקציב שיווק והקצאת משאבים
מבוא בניית תקציב שיווק והקצאת משאבים היא תהליך חשוב שמטרתו לתכנן ולהקצות את התקציב השיווקי בצורה אפקטיבית וממוקדת. תקציב שיווק נכון מאפשר למקסם את ההשקעה בכלים ובפעילויות השיווקיות, לשפר את ההחזר על ההשקעה (ROI) ולהשיג את המטרות העסקיות של הארגון. מאמר זה יסביר את השלבים
ניהול פיננסי בזמני משבר
מבוא ניהול פיננסי בזמני משבר הוא מיומנות קריטית לעסקים, במיוחד כשמדובר במצבים בלתי צפויים כמו מלחמת חרבות ברזל, שהחלה באוקטובר 2023. משברים מסוג זה משפיעים על כלכלת המדינה ועל עסקים בכל הענפים. הם יכולים לגרום לשיבושים בשרשרת האספקה, לירידה בהכנסות, להוצאות בלתי צפויות ולירידת אמון
הבנת דוחות כספיים לאנשי עסקים
מבוא הבנת דוחות כספיים היא מיומנות חיונית לכל בעל עסק, מנהל או משקיע המעוניין להעריך את מצבו הפיננסי של העסק. דוחות כספיים כוללים מידע על הכנסות, הוצאות, נכסים, התחייבויות ותזרים המזומנים, ומספקים תמונה רחבה על ביצועי העסק ומצבו הכלכלי. סוגי דוחות כספיים עיקריים מאזן (Balance
עתיד העבודה: איך מנכ"לים יכולים להיערך לשינויים בשוק העבודה הגלובלי
מבוא: השינויים המהירים בשוק העבודה בעשור האחרון, שוק העבודה הגלובלי עבר תהפוכות משמעותיות. טכנולוגיות חדשות, שינויים דמוגרפיים, מגיפות עולמיות, ושינויים בסביבה הפוליטית והרגולטורית השפיעו רבות על איך, היכן ומדוע אנשים עובדים. בעוד שאוטומציה ובינה מלאכותית (AI) ממשיכות לשנות את אופי התעסוקה, גורמים כמו גלובליזציה, עבודה