הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של העובדים ביחידה/ארגון שלנו.
בין אם קיים מודל פעיל ובין אם לאו, בניית מודל תמריץ אינו דבר של מה בכך. בין אם רוצים לתגמל אנשי מכירות, שרות, או תפעול, יש המון שאלות שצריך לשאול כדי לנסות ולהגיע למודל האופטימלי שנכון לאותה תקופה, לדוגמא:
- מהי מטרת התמריץ? מהם הפרמטרים אותם אני רוצה לשפר ביחידה/ארגון שמצדיקים תשלום תמריץ מעבר לשכר של העובד?
- איך אני מהדק את הקשר בין המודל ליעדי הארגון?
- מהו גובה התמריץ האפקטיבי לעידוד העובד להשאת הביצועים?
- מהי רמת ההשפעה של העובד על אותם פרמטרים?
- האם להציב תנאי מינימום לקבלת התמריץ? אולי להגביל בתקרה מקסימלית?
- האם אני יודע למדוד את הפרמטרים באופן אובייקטיבי ובשקיפות מלאה על מנת שלא לפגוע באמון של העובד במודל?
- מהי מידת ההשפעה במודל שאני מעוניין לתת למנהל, אם בכלל?
- איך אני בונה את המודל שימריץ לא רק את העובדים הטובים ביחידה וחלילה יגרום לפחות טובים לוותר כבר בתחילת החודש? ואולי דווקא הטובים לא צריכים בכלל תמריץ כדי להיות טובים כי הם פשוט טובים?
- האם אני יודע לשקף לעובד את ביצועיו לאורך כל תקופת המדידה או שאני "מפתיע" אותו בתלוש השכר?
- איך אני בונה את המודל שיהיה אטרקטיבי ולא סטטי כעוד רכיב מהשכר?
- ואולי בכלל לא צריך מודל אלא מנגנון עידוד אחר כמו תחרויות, ליגות, משחקים חברתיים וכד'?
עוד מאמרים בנושא...
אתגרים מרכזיים שמכשילים ארגונים וכיצד להתגבר עליהם
מבוא בעולם העסקי, ניהול ארגון בצורה יעילה דורש איזון מדויק בין אסטרטגיה, ביצועים, חדשנות ושימור משאבים. עם התקדמות הטכנולוגיה ושינויי השוק המהירים, על הארגונים להתמודד עם אתגרים יומיומיים שמאיימים על התפקוד השוטף. כאשר מזהים את האתגרים המרכזיים ומוצאים פתרונות מתאימים, אפשר להפחית את הנזקים ואף
ההבדל בין שיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי
מבוא שיווק הוא כלי מרכזי להצלחתו של כל עסק, והוא עובר התפתחויות רבות לאורך השנים. עם התקדמות הטכנולוגיה והמעבר לדיגיטל, צמח תחום השיווק הדיגיטלי כאלטרנטיבה רבת-עוצמה לשיווק המסורתי. בעוד ששיווק מסורתי מתמקד בערוצי תקשורת מסורתיים כמו טלוויזיה, רדיו, ושלטי חוצות, השיווק הדיגיטלי מתבצע דרך האינטרנט
מעבר לניהול מטריציוני לניהול רשתי: חדשנות ניהולית בעידן דיגיטלי
מבוא בעולם הניהול, התהליכים והמודלים משתנים בהתמדה כדי להסתגל לצרכים המורכבים של ארגונים עכשוויים. במשך שנים רבות, ארגונים התבססו על מודלים שונים לניהול, אחד מהבולטים שבהם הוא הניהול המטריציוני, שבו יש חלוקה ברורה של מבנים ארגוניים לפי פונקציות ומטרות. עם זאת, ככל שהעולם העסקי הופך
טיפים לכניסה מוצלחת לתפקיד מנכ"ל
מבוא כאשר מנכ"ל חדש נכנס לתפקיד בארגון, יש לכך השפעה ישירה על הצלחת הארגון והתנהלותו. לתהליך הכניסה של מנכ"ל חדש יש חשיבות רבה בכל סוגי הארגונים, בין אם מדובר בחברות סטארט-אפ, תאגידים גדולים, עמותות או ארגונים ציבוריים. סגנון הכניסה של המנכ"ל לתפקיד יכול לקבוע את
ניהול ישיבות מנכ"ל: מדריך מקיף להצלחה
מבוא ישיבות מנכ"ל הן חלק בלתי נפרד מהניהול השוטף של כל ארגון, ומטרתן העיקרית היא לוודא כי כל המחלקות בארגון פועלות לפי תוכניות העבודה שנקבעו ולהתמודד עם אתגרים במשותף. המנכ"ל הוא המוביל והמכוון את הישיבה, והוא אחראי ליצירת דיון אפקטיבי המוביל לקבלת החלטות נכונות והנעה
סקירות אקטואליה כלכלית וההשפעה על קבלת החלטות עסקיות
מבוא אקטואליה כלכלית היא אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על קבלת החלטות אסטרטגיות של מנכ"לים וחברות מובילות. אירועים כלכליים כמו מלחמות סחר, שינויים בשווקים הפיננסיים, ושינויי רגולציה יכולים לשנות באופן מהותי את כיוון הפעילות העסקית, את האסטרטגיות הנבחרות ואת היכולת של חברות להתמודד עם אתגרים ולנצל