חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » מאמרים » התמריץ שממריץ – "על שולחן השרטוטים" (פרק 2)

מאמרים חדשים

ארכיון מאמרים
מרץ 2025
א ב ג ד ה ו ש
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

התמריץ שממריץ – "על שולחן השרטוטים" (פרק 2)

אז אחרי שהגדרנו ואפיינו מה אנחנו רוצים להשיג ובאיזו שיטה, ואנחנו יודעים אילו פרמטרים ומדדים אנחנו רוצים לשפר, עוברים לשלב של תכנון ובניית המודלים.

לא טעיתי שכתבתי "מודלים", מכוון שתמיד מומלץ לגבש 2-3 חלופות שונות, פעולה שעוזרת לחדד את השיטה המועדפת.

בבואנו לבנות את המודל הנבחר, עלינו לבצע את הפעולות הבאות:

  • אנליזה – איסוף כל הנתונים הרלוונטיים לפרמטרים בגינם אנחנו רוצים לתגמל את העובד. יש לקחת בחשבון עונתיות או אירועים אחרים שעלולים להשפיע על המגמה בביצועים
  • קווי תשלום – קבלת החלטות לגבי אופן חישוב הפרמטרים במודל, לדוגמא, קו תשלום ליניארי או מדרגות, תנאי סף וערך מקסימלי (אם יש). ההחלטה צריכה להתקבל לכל פרמטר בנפרד. לא תמיד הגבלת תקרה במדד אחד מתאימה למדד אחר
  • סימולציות ועמידה בתקציב – בניית סימולציות לכל פרמטר בנפרד למול הביצועים בפועל ולמול היעדים על מנת להעריך את תוצאות המודלים הן מהצד של העובדים והן מהצד הכלכלי למול התקציב שהוגדר
  • חלופות – בניית 2-3 חלופות שונות בעזרתן יהיה לנו יותר קל לגבש את המודל הנבחר. לקחת את היתרונות מכל חלופה לגיבוש המודל האופטימלי
  • מרווחים/מפסידים – ניתוח משמעויות ברמת העובד. חייבים להבין מה המשמעות הכלכלית לכל עובד, לוודא שהעובדים שע"פ הסימולציה ירוויחו יותר, אכן זה בגין ביצועים גבוהים וההיפך. אם המודל משפר/מרע משמעותית את התמריץ לעובדים ללא הצדקה למול הביצועים, אזי צריך לחזור לסעיף הראשון
  • פיילוט – אם מדובר ביחידות או מערכים גדולים, מומלץ לבצע פיילוט לקבוצה אחת קטנה על מנת לוודא שאנחנו בכיוון הנכון
  • לבסוף – גיבוש מודל סופי בהתאם לפיילוט (אם היה), קבלת ברכת הדרך מהנהלת הארגון ותכנון שלב ההשקה

בכל התהליך, חשוב מאוד לשתף את הדרג הניהולי של היחידה ולפעמים אף עובדים מובילי דעת קהל. כפי שנלמד בפרקים הבאים, מודל טוב, ככל שיהיה, לא שווה מאום אם תהליך ההטמעה והליווי לא טובים.

 

עוד מאמרים בנושא...

אסטרטגיה

Mind the VUCA: אתגרים ארגוניים בעידן של אי-ודאות

מבוא: העולם השתנה – האם הארגון שלכם מוכן? המונח VUCA – ראשי תיבות של Volatility (תנודתיות), Uncertainty (אי-ודאות), Complexity (מורכבות), ו-Ambiguity (עמימות) – נטבע לראשונה בשנות ה-90 על ידי הצבא האמריקאי לתיאור הסביבה הגיאו-פוליטית הפוסט-קרה. כיום, הוא משמש כמצפן אסטרטגי לארגונים המתמודדים עם עולם עסקי מהיר, בלתי צפוי וחסר תקדים. המאמר יבחן את האתגרים

קרא עוד »
חדשנות בעולם העסקים

המנכ"ל של 2030: אילו כישורים יהיו קריטיים?

מבוא: האתגר הניהולי של העשור הקרוב בעשור האחרון חוותה הכלכלה העולמית תמורות דרמטיות שהובילו מנהיגים עסקיים בכל העולם לחשב מסלול מחדש. הפיכת הטכנולוגיה לחלק אינטגרלי מכל תחום של פעילות עסקית, האצת תהליכי הגלובליזציה וההיפר-קישוריות, וכמובן משברים כמו מגפת הקורונה ושינויים גיאופוליטיים – כל אלו עוררו

קרא עוד »
חדשנות בעולם העסקים

אינפוגרפיקה: 10 הסטטיסטיקות שמנכ"לים חייבים לדעת

מבוא עולם העסקים משתנה במהירות, ומנכ"לים ומנהלים בכירים נדרשים להתעדכן כל הזמן במגמות ובנתונים שמשפיעים על הארגון שלהם. היכולת לקבל החלטות מבוססות נתונים היא קריטית להצלחת העסק. במאמר זה נסקור 10 סטטיסטיקות מרכזיות שכל מנכ"ל חייב להכיר, כולל ההשפעה שלהן על הארגון ואופן השימוש בהן

קרא עוד »
מחקרים וסקירות

בנק ישראל – התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר, ינואר 2025

הקדמה מסמך זה מציג את התחזית המקרו-כלכלית שחטיבת המחקר בבנק ישראל גיבשה בינואר 2025 בנוגע למשתני המקרו העיקריים – התוצר, האינפלציה והריבית. על פי התרחיש הבסיסי של התחזית, ההערכה היא כי התוצר צמח בשנת 2024 בשיעור של 0.6% והוא צפוי לצמוח בשנת 2025 ב-4.0% וב-2026

קרא עוד »
אסטרטגיה

התחזיות הכלכליות לשנים הקרובות – ניתוחי שוק והשפעתם על תהליכי קבלת החלטות בחברות גדולות

בעולם העסקי המשתנה במהירות, תחזיות כלכליות וניתוחי שוק הם כלים קריטיים עבור חברות גדולות המעוניינות להישאר תחרותיות ולקבל החלטות אסטרטגיות מושכלות. במאמר זה נבחן את התחזיות הכלכליות העדכניות לשנים הקרובות, ננתח את ההשפעות האפשריות על שווקים שונים, ונדון כיצד חברות גדולות יכולות להשתמש במידע זה

קרא עוד »
חדשנות בעולם העסקים

טרנדים וחידושים בעולם המיתוג והבידול: תחזיות ל-2025 והשפעת ה-AI על פרסום ומיתוג

בנוף העסקים המתפתח ללא הרף, הבולטות מהקהל הפכה להיות מכרעת מאי פעם. ככל שאנו מתקרבים לשנת 2025, המיזוג של בינה מלאכותית והחיפוש אחר בידול עסקי עומד להגדיר מחדש כיצד חברות חוצבות את הנישה שלהן בשווקים תחרותיים קשים. דמיינו את זה: ממלכה שבה בינה מלאכותית היא

קרא עוד »

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד