מערכת CRM
המדידה האם מערכת CRM טובה לעסק שלך תלויה במגוון גורמים ספציפיים לארגון ולתעשייה שלך. עם זאת, הנה כמה אינדיקטורים עיקריים שיכולים לעזור לך להעריך את היעילות של מערכת ה-CRM שלך:
ביצועי מכירות משופרים
מערכת CRM אמורה לעזור לך לייעל את תהליכי המכירה שלך, להגביר את היעילות ולסגור עוד עסקאות. אתה יכול למדוד זאת על ידי מעקב אחר Pipeline המכירות שלך, שיעורי ההמרה והצמיחה בהכנסות.
מערכת CRM מקצועית אמורה לאפשר הפקת תובנות מנתונים המצטברים במערכת ויש המון כאלה ביניהם, נתוני אפיקי פרסום, קמפיינים, נציגי מכירות, מוצרים, זמן שלקח מהגעת הליד עד לסגירה , סיבות מפורטות להפסד ועוד.
יעילות שיווקית משופרת
מערכת CRM טובה אמורה לעזור לך לבצע קמפיינים שיווקיים ממוקדים, לשפר יצירת לידים ולהגדיל את החזר ה-ROI בשיווק. אתה יכול למדוד זאת על ידי מעקב אחר מדדי השיווק שלך, כגון כמות לידים שנוצרו מכל אפיק שיווקי, שיעורי המרות והכנסות המיוחסות למאמצי שיווק.
מערכת CRM יעילה מאפשרת למדוד לא רק את כמות הלידים מכל אפיק אלא אך את אחוז ההצלחות בכל ליד לכל נציג, כי ייתכן שלנציגים ספציפיים יש יתרון בעבודה מול לקוחות קיימים ונציג אחר מצליח הרבה יותר בסגירה מול לקוחות חדשים.
ניהול נתונים טוב יותר
"נתונים זה כח" מערכת CRM אמורה לעזור לך בהצגת נתוני הלקוח בצורה פשוטה וברורה וכן לנהל את נתוני הלקוחות שלך בצורה יעילה יותר. אתה יכול למדוד זאת על ידי הערכת הדיוק, השלמות והנגישות של נתוני הלקוחות שלך, כמו גם את היכולת שלך לחלץ תובנות ולהפיק דוחות ממערכת ה-CRM שלך.
לאורך זמן נצברים במערכת ה CRM מידע חשוב שלא יסולא בפז (בהנחה שהעובדים היו ממושמעים והנהלים היו ברורים והמערכת הכילה שדות חובה …..) כמות התובנות הניתנות להפקה מנתונים אלה בעיקר לתמיכה בהחלטות אופרטיביות ואף אסטרטגיות הן רבות מאוד.
פרודוקטיביות ויעילות מוגברת
מערכת CRM טובה אמורה לעזור לך לייעל את התהליכים העסקיים שלך, להפחית עבודה ידנית ולהגביר את היעילות. אתה יכול למדוד זאת על ידי מעקב אחר הפרודוקטיביות של הצוות שלך, שיעורי השלמת המשימות והזמן המושקע במשימות ניהוליות.
לא מעט מקרים שאנחנו שומעים את האמירה "אני משרת את המערכת במקום שהמערכת ישרת אותי" , אם זה נכון רב הסיכויים שמדובר במערכת מורכבת שלא תוכננה כהלכה או בבעיית הטמעה והדרכת המשתמשים.
בנוסף מערכת CRM חכמה מאפשרת שימוש בכלי אוטומציה עסקית, אוטומציה עסקית מתייחסת לשימוש בטכנולוגיה כדי לקצר ולייעל תהליכים עסקיים, משימות וזרימות עבודה שונות, בעיקר משימות ידניות שחוזרות על עצמן ורטוריות.
כותב המאמר ,יוסף יהודאין (המכונה CRM Guru) הוא אחד החלוצים שהקים מערכת CRM עוד בשנת 1990.
ובמהלך 30 השנים האחרונות הוא ייעץ והקים מעל 1,200 פרויקטים מגוונים בתחום ה CRM.
הניסיון העשיר שלו מאפשר לו לאפיין ולתכנן מערכות CRM מקצועיות, פשוטות וחשוב יותר, מצליחות.
הינכם מוזמנים לאתגר אותו בכל השאלות ותהיות שלכם בנושא מערכות CRM ללא שום התחייבות.
פנו אלינו באמצעות המייל: ceopro@esg.co.il או באמצעות טופס צור הקשר
המאמר נכתב בלשון זכר אך פונה לכל המגדרים .