וירוס הקורונה חשף בארגונים רבים את המחלה האמיתית. ממחלה פיזית מתאוששים בעזרת תרופות וחיסונים, ממחלה ארגונית נדרש חיסון אחר.
זמן הקורונה (corona time) הוא הזמן שבו נדרשו המנהלים והעובדים בארגון להתייצב מול השינוי במציאות ובסביבה החיצונית ולערוך התאמות.
פעמים רבות נדרשה "התייצבות מתחת לאלונקה" שמשמעותה מוכנות לשינוי בתנאים, בשכר, בשעות העבודה ובמרכיבי התפקיד.
האתגר לעסוק מחד בהישרדות אישית ולדאוג באופן טבעי לעצמך כעובד התנגש פעמים רבות באתגר ההישרדות הארגוני.
ניהול הקונפליקט בין המשך התמיכה בארגון ,בצוות ,בלקוח אל מול הדאגה לעצמו היה מבחן חשוב לתרבות הארגונית שקיימת בארגון ולערכיו.
התפקיד המנהיגותי
אחד המבחנים המשמעותיים ביותר להנהלת הארגון היה כיצד לרתום את העובדים לשינויים הנדרשים תוך שמירה על לכידות ועל הצמדות לערכים המצופים.
בתוך התהליך ניתן היה להבחין כיצד התרבות הארגונית חיסנה מחד בחלק מהארגונים ואפשרה התמודדות צוותית ואישית ומאידך ארגונים בהם נוצרה קריסה מכיוון שהתרבות הארגונית שבנו לא הייתה חזקה מספיק או מתאימה לסביבה.
אז מה נדרש בסגר השני?
המטרה לבנות תרבות ארגונית מנצחת שתהווה חיסון למצבי קיצון ותאפשר לארגון להתפתח גם במצבי המשבר ולצמוח.
- חזון ברור לעתיד – לאן אנו רוצים להגיע בחלוף המשבר, מה המסר שלנו לעולם ולסביבה שלנו, מה מבדל אותנו ,במה אנחנו מצטיינים, אילו התנהגויות מצוינות בעינינו ואיך היינו רוצים להתנהל בתוך עצמנו ומול הלקוחות.
- דוגמא אישית – איזה סוג של דוגמא אישית הינו רוצים לתת? איך היא תבוא לידי ביטוי
- דאגה לפרט – נדאג להוקיר כל עובד וכל בעל עניין – ספק, לקוח, נמנע את ההרגשה שהם שקופים ונדע לבטא את משמעותם בעינינו.
- כינוס ללא התכנסות – איזה סוג של כינוסים עלינו לעשות, מה יהיה המשותף שלנו, לתת ביטוי ליכולתו של כל משתתף בארגון ובצוות.
- צבירת הצלחות – נדע לציין הצלחות, לצבור ניצחונות קטנים, לאפשר גאווה אישית וצוותית
- חשיבה חיובית –לזהות מנופים חיוביים, לאמץ חשיבה חיובית שרואה את העתיד, שמאפשרת יזמות ורעיונות חדשים.
- אמונה – לשדר את האמונה שבזכותה נצבור אמון כלפינו.
דווקא עכשיו על מנהלים בארגון לחזק את התרבות הארגונית ולקדם את הערכים שבהם אנו מאמינים כך שבעת השגרה הם יהוו מצפן ובעת המשבר הם יהוו את מרכז חוסננו ויתרונותינו.
עוד מאמרים בנושא:
ההבדל בין שיווק מסורתי לשיווק דיגיטלי
מבוא שיווק הוא כלי מרכזי להצלחתו של כל עסק, והוא עובר התפתחויות רבות לאורך השנים. עם התקדמות הטכנולוגיה והמעבר לדיגיטל, צמח תחום השיווק הדיגיטלי כאלטרנטיבה רבת-עוצמה לשיווק המסורתי. בעוד ששיווק מסורתי מתמקד בערוצי תקשורת מסורתיים כמו טלוויזיה, רדיו, ושלטי חוצות, השיווק הדיגיטלי מתבצע דרך האינטרנט
מעבר לניהול מטריציוני לניהול רשתי: חדשנות ניהולית בעידן דיגיטלי
מבוא בעולם הניהול, התהליכים והמודלים משתנים בהתמדה כדי להסתגל לצרכים המורכבים של ארגונים עכשוויים. במשך שנים רבות, ארגונים התבססו על מודלים שונים לניהול, אחד מהבולטים שבהם הוא הניהול המטריציוני, שבו יש חלוקה ברורה של מבנים ארגוניים לפי פונקציות ומטרות. עם זאת, ככל שהעולם העסקי הופך
טיפים לכניסה מוצלחת לתפקיד מנכ"ל
מבוא כאשר מנכ"ל חדש נכנס לתפקיד בארגון, יש לכך השפעה ישירה על הצלחת הארגון והתנהלותו. לתהליך הכניסה של מנכ"ל חדש יש חשיבות רבה בכל סוגי הארגונים, בין אם מדובר בחברות סטארט-אפ, תאגידים גדולים, עמותות או ארגונים ציבוריים. סגנון הכניסה של המנכ"ל לתפקיד יכול לקבוע את
ניהול ישיבות מנכ"ל: מדריך מקיף להצלחה
מבוא ישיבות מנכ"ל הן חלק בלתי נפרד מהניהול השוטף של כל ארגון, ומטרתן העיקרית היא לוודא כי כל המחלקות בארגון פועלות לפי תוכניות העבודה שנקבעו ולהתמודד עם אתגרים במשותף. המנכ"ל הוא המוביל והמכוון את הישיבה, והוא אחראי ליצירת דיון אפקטיבי המוביל לקבלת החלטות נכונות והנעה
סקירות אקטואליה כלכלית וההשפעה על קבלת החלטות עסקיות
מבוא אקטואליה כלכלית היא אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על קבלת החלטות אסטרטגיות של מנכ"לים וחברות מובילות. אירועים כלכליים כמו מלחמות סחר, שינויים בשווקים הפיננסיים, ושינויי רגולציה יכולים לשנות באופן מהותי את כיוון הפעילות העסקית, את האסטרטגיות הנבחרות ואת היכולת של חברות להתמודד עם אתגרים ולנצל
קיימות ו-ESG (סביבה, חברה וממשל תאגידי): אסטרטגיות ואתגרים מנקודת מבטם של מנכ"לים
מבוא בשנים האחרונות, נושאי קיימות ו-ESG (Environmental, Social, and Governance) הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיות העסקיות של חברות רבות ברחבי העולם. מנכ"לים ומנהלים בכירים מבינים יותר ויותר את החשיבות של ניהול עסקי אחראי וידידותי לסביבה לא רק כאמצעי להגברת מוניטין אלא גם ככלי קריטי