אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.
כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.
יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:
- שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
- דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
- גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
- תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל
לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…
עוד מאמרים בנושא...
ניהול צוותים מבוזרים והעבודה ההיברידית: תובנות מאת מנכ"לים על אתגרים והזדמנויות בניהול עבודה מרחוק
מבוא ניהול צוותים מבוזרים ועבודה היברידית הפכו לנושאים מרכזיים בשוק העבודה המודרני, במיוחד מאז מגפת הקורונה. מעבר לעבודה מהבית ולעבודה היברידית הפך לאתגר עבור מנכ"לים ומנהלים בכירים שמבקשים לשמר את התרבות הארגונית, לשמור על מוטיבציה בקרב העובדים וליצור שיתוף פעולה פורה בין צוותים מרוחקים. במאמר
מדריך מעשי למנכ"ל: התמודדות עם שינויים ואתגרים בארגון
שינויים הם חלק בלתי נפרד מהמציאות העסקית, והשפעתם על ארגונים יכולה להיות משמעותית. מנכ"לים נדרשים לנווט את הארגון דרך שינויים אלו בצורה שתבטיח את הצלחת הארגון ושגשוגו. בין אם מדובר בשינויים טכנולוגיים, כלכליים, רגולטוריים או חברתיים, המנכ"ל חייב להוביל את הארגון עם חזון ברור ותכנון
פיתוח אישי ומקצועי של המנכ"ל
תפקידו של המנכ"ל (מנהל כללי) הינו תפקיד מפתח בכל ארגון. תפקיד זה כולל ניהול כולל של הארגון, הובלת צוותים, קבלת החלטות אסטרטגיות, והבטחת הצלחת הארגון לאורך זמן. האחריות הגדולה המונחת על כתפי המנכ"ל מחייבת אותו להיות לא רק מנהל מעולה, אלא גם מנהיג דינמי וחדשני
האסטרטגיה העסקית של המנכ"ל: קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות
מבוא העולם העסקי הוא דינמי, מורכב ובלתי צפוי. מנכ"לים נדרשים לקבל החלטות קריטיות באופן שוטף, כאשר לעיתים קרובות הם פועלים בתנאי אי-ודאות משמעותיים. תנאים אלו כוללים שינויים כלכליים גלובליים, תנודות בשוק, תחרות גוברת, התפתחויות טכנולוגיות מהירות, ומשברים בלתי צפויים כמו מגפות, מלחמות או שינויים רגולטוריים.
ניהול זמן ואיזון בין עבודה לחיים אישיים עבור מנכ"לים
מבוא תפקיד המנכ"ל הוא אחד התפקידים התובעניים ביותר בעולם העסקי. המנכ"ל נדרש לנווט את הארגון מול אתגרים מורכבים, לקבל החלטות קריטיות ולהוביל צוותים לעבר השגת המטרות העסקיות. בשל אופיו הדינמי והלחץ המתמשך המלווה את תפקיד המנכ"ל, רבים מוצאים את עצמם מתקשים למצוא איזון בין העבודה
הקשר בין מנכ"ל לדירקטוריון: שיתוף פעולה או מאבק כוחות?
מבוא היחסים בין המנכ"ל לדירקטוריון הם אחד מהגורמים הקריטיים להצלחתו של כל ארגון. הדירקטוריון מייצג את בעלי המניות והאינטרסים שלהם, והוא מופקד על פיקוח, בקרה והנחיה אסטרטגית. מנגד, המנכ"ל הוא המנהיג בפועל של החברה, האחראי על ניהול הפעילות היומיומית, ביצוע האסטרטגיה העסקית והובלת הצוות להגשמת