חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » ייעוץ עסקי » מיתוג עסקי » מיתוג, בידול, שיווק עסקי מושגי יסוד

מאמרים חדשים

ארכיון מאמרים
נובמבר 2024
ב ג ד ה ו ש א
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

מיתוג, בידול, שיווק עסקי מושגי יסוד

מיתוג עסקי

מיתוג עסקי הוא התהליך בו חברה יוצרת זהות מסחרית ייחודית עבור עצמה.

המיתוג משכנע את הציבור הרחב לזהות את החברה ומצפה מהם לזכור את שם העסק, להבחין במוצרים/שירותים של החברה ולהבין את האתריות של החברה.

מיתוג עסקי מתייחס לתהליך שבו חברה מציגה את עצמה לקהל היעד ויוצרת זהות לחברה ולמוצר או השירות שהיא מציעה. מיתוג עסקי משתמש בכלים כמו לוגו וצבעים כדי להבחין את החברה מן השורה וליצור היכרות עם המוצר או השירות בתודעת הצרכן.

מותג

מוּתָג הוא סך כל העמדות והתפיסות הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לחברה, מוצר, קו מוצרים או שירות, ובהכללה גם גורמים נוספים כמו עמותה, אתר תיירות, מפלגה ואף אדם פרטי. עמדות ורגשות אלה מכונים לעיתים גם "נכסי המותג".

שיווק עסקי

בעולם העסקים, שיווק נחשב לגורם מכריע בהתנהלות העסקית. אנו חייבים לדעת מי קהל היעד ומהם הצרכים שלו. בנוסף, נדרש לפתח אסטרטגיות מתאימות לקידום מכירות וניצול תכונות מיוחדות של המוצר או השירות המוצע.

בשלב הזה העסק צריך לבחור בכלי ובפעולות דיגיטליות נכונות לגרום להבנה טובה יותר של מי ומה הם הלקוחות, ואז לבנות את הכלים המתאימים למכירת המוצר או השירות למטרת חזרת לתכנן עסקי ומבצע שליווי לאורך זמן.

כלים ופעולות שונות יכולות לסייע לקידום מוצר או שירות בהתאם לתקציב המוקצה לצורך שיווק רלוונטיים ויעילים – כגון פרסומות, דיגיטל, שיווק בסביבות חלקת הלקוחות, מכירות ישירות וחשיפה בכנסים ואירועים.

פרסום

פרסום הוא פעולה שנעשית בדרך כלל בתשלום, אשר מציגה ומקדמת מכירה של סחורה, שירות או רעיון. פרסום מיוצר בדרך כלל עבור חברה מסחרית, ובמקרים אלו מטרתה המרכזית היא להגביר את המכירות של החברות המפרסמות, באמצעות שכנוע, אזכור, חיזוק עמדות והנעה לפעולה.

בניגוד לתוכן תקשורתי אחר, הפרסום מניח את קידום מושאו כתכלית בלעדית ומכפיף את שאר הגורמים – האמת, השפעה על הקהל, השפעה סביבתית, השפעה על התקשורת וכו' – לתכלית זו.

במקרים אחרים מטרת הפרסום עשויה להיות גם קידום אג'נדה או שיפור תדמיתה של החברה. סוג נפוץ של פרסום נקרא פרסומת הנעשית במקרים רבים באמצעי התקשורת המסחריים, כאשר נותן החסות שלה מזוהה, אם כי לא תמיד. הפרסום כענף בכלכלה נכללת בתמהיל התקשורת השיווקית של העסק (הכולל גם יחסי ציבור, קידום מכירות, שיווק ישיר ומכירה אישית).

יחסי ציבור

יחסי ציבור (בראשי תיבות: יח"צ; ומהם נגזר שם העצם יַחְצָנוּת, והעוסק במקצוע: יַחְצָן; באנגלית: Public Relations, ר"ת: PR) הם פעילות תקשורת המונים שמטרתה להשפיע על הציבור, או על קהל יעד מסוים, להשגת מוניטין הרצוי ליוזם פעילות זו.

יחסי ציבור נחוצים לפעילותו השגרתית של יחיד או גוף הרוצה להגיע לתודעת הציבור, וחשיבותם גוברת בעיתות ניהול משבר בפעילותו של הגוף. חברות מסחריות, פוליטיקאים, ממשלות, אישים מתחום האמנות ועסקי השעשועים, כמו גופים שונים אחרים, מעסיקים אנשי יחסי ציבור ("יחצנים") במשרה מלאה. במקרים אחרים מסתפק גוף בשירותיו הקבלניים של משרד יחסי ציבור חיצוני. בישראל פועלים משרדי יחסי ציבור רבים, חלקם קשורים למשרדי פרסום וחלקם פועלים באופן עצמאי.

 

אולי יעניין אותך גם.....

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד