חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » פורום המנכ"לים » תקשורת עם עובדים – אומנות בצבעים

מאמרים חדשים

ארכיון מאמרים
נובמבר 2024
ב ג ד ה ו ש א
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

תקשורת עם עובדים – אומנות בצבעים

בכל מה שקשור לתקשורת, הנמען הוא שמחליט. מה שנותר ממה שאמרתם לאדם מסוים, לאחר שטופל בידי השיפוט וההטיות והדעות הקדומות שלו, הוא בסופו של דבר המסר שהתקבל אצל אותו אדם. נקודה.

לפעמים לפעמים המסר ששיגרנו נקלט במלואו וללא סינונים.

הרבה פחות מ"לפעמים" ( כלומר כמעט ולא ) אנחנו יכולים לשנות את דרך החשיבה של מקבל המסר.

אנחנו כן יכולים וצריכים לזהות מי אנחנו…ו….מי מולנו ולהתאים את התקשורת אליו.

אחרת במקום תקשורת, תהיה לנו "תקצורת".

סגנונות תקשורת

סגנונות התקשורת הפופולריים הם : הדומיננטי, המקדם, המנתח והתומך.

והנה דרך צבעונית יותר להסביר את העניין ולהפוך את הניהול בו לאומנות בצבעים.

  • אדומים –אסרטיביים ושאפתנים, אבל גם אגרסיביים ושתלטנים  (הדומיננטי).

כדי לתקשר ביעילות עם אדומים צריך לגשת ישר לעניין, להיות תמציתיים, לא להסס או לשדר חוסר ביטחון ותמיד לעמוד על שלך. 

  • צהובים – חברותיים וכריזמטיים, אבל גם אנוכיים ורשלנים  (המקדם).

כדי לתקשר ביעילות עם צהובים צריך להתכונן מראש, לשמור על אווירה טובה, לתת להם תשומת לב וליצור להם מסגרת מבלי שירגישו בכך.

  • ירוקים – טובי לב ומחויבים, אבל גם פסיביים וחוששים מעימותים (התומך).

כדי לתקשר ביעילות עם ירוקים צריך להקשיב להם ולהתחשב בחששות שלהם, לנקוט יוזמה, לפרק להם תהליכים גדולים לצעדים קטנים ולהתאזר בהרבה סבלנות.

  • כחולים –מחושבים ויסודיים, אבל גם פסימיים והססנים (המנתח).

כדי לתקשר ביעילות עם כחולים צריך להכין שיעורי בית, להקפיד על הפרטים הקטנים, להיות מציאותיים ולנטרל עבורם סיכונים.

איך אמרנו, לשלב צבעים זאת אומנות, אז הנה דוגמאות :

    • שילובים טבעיים – צבעים עם תכונות דומות שמסתדרים יחד באופן טבעי: ירוקים וכחולים, אדומים וצהובים.
    • שילובים משלימים – צבעים עם תכונות שונות שיכולים להשלים אחד את השני: אדומים וכחולים, צהובים וירוקים.
    • שילובים מאתגרים – צבעים שמתקשים להסתדר יחד אבל יכולים לעבוד בסיטואציות מתאימות: אדומים וירוקים, צהובים וכחולים.

תקשורת עם עובדים

בתקשורת עם עובדים \ מנהלים \ קולגות, המסר שרוצים להעביר חשוב, אבל בסוף מה שמשנה הוא איך המסר התקבל והובן על ידי הצד השני.

הדרך להגדיל את הסיכויים שהמסר שלנו ייקלט ויתפרש כמו שרצינו היא לבצע התאמות.

אם נדע להתאים את דרכי התקשורת והמסרים שלנו לדרך בה הצד השני חושב ופועל, לציפיות שלו מאחרים ולתגובות האפשריות השונות שלו, בהכרח נהפוך את התקשורת שלנו ליעילה יותר.

בהכרח נהפוך למנהלים טובים יותר.

אודות המנכ"ל

אילן סלה , מנכ"ל ובעלים חברת "קו המחשבה" מופיע בספר סודות ההצלחה של מנכ”לים ישראלים – מהדורה ראשונה

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד