חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » ייעוץ עסקי » קידום עסקים » קידום העסק בפייסבוק

מאמרים חדשים

ארכיון מאמרים
נובמבר 2024
ב ג ד ה ו ש א
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

קידום העסק בפייסבוק

הבחירה להיות בעל עסק מלווה אותנו בכל שעות היממה, גם כשהעסק סגור. שיווק זו שפה אותה אנו מדברים כל הזמן: גם בבואנו למפגש חברתי, לא נפסול איתור הזדמנות עסקית. כך בדיוק נעשה גם בפייסבוק.

מאמר מאת: יעל אנגלר

​​הפעילות בפייסבוק  כבעלי העסקים, מתנהלת בחמישה רבדים:

 
  1. פרופיל
  2. קבוצות ושיתופי פעולה
  3. פרסום ממומן
  4. דף אוהדים מקצועי
  5. ​הפייסבוק של הלקוחות

רצוי לדעת את מי אנחנו פוגשים בכל רובד, מה כדאי לעשות ומה עדיף שלא.

1. פרופיל הפייסבוק – אישי

מה זה אישי? חברי הפייסבוק שלי צריכים לדעת מה העיסוק שלנו ולהאמין שאנחנו טובים בו. גם אם חבריי אינם קהל היעד ולא יהיו לקוחותיי, בסביבתם – ברשת, בעבודה, במשפחה, ייתכן ויהיה מי שצריך את המוצר/שירות שלנו.
 
חבר פייסבוק מודע, יהיה ממליץ טוב.

כבעל עסק שמטרתו קידום הכנסות, מוטב כי לא ישתמש בפרופיל הפייסבוק שלו לקידום מסרים פוליטיים, הטפות, גזענות, הכללות ולהימנע ממשחקי קנדי קראש, הימורים ושאלוני איזה חתול אתה – כל אלו יגרמו לסביבה, לתפוס אותנו בהתאם.

2. קבוצות ושתופי פעולה

שיתופי פעולה בתוכן בין עסקים יכולים להיות אטרקטיביים ומקדמי מטרות, שתופי פעולה יצירתיים יהיו בין עסקים בעלי מהות שונה המבוססים על קהל יעד משותף. ניקח פיצריה כדוגמא, בסיום האכילה נשארים הלקוחות עם קרטון הפיצה, שיתוף פעולה עם מפעילת חוג אוריגמי שתאתגר בקיפול קרטון לצורה. דף הפייסבוק של הפיצריה ייצור עניין, ישקף ערכים של מיחזור ומחשבה על הלקוחות.
 
לגביי קבוצות – קיימות תועלות והזדמנויות רבות הניתנות להשגה בקבוצות בהיכרות עם קהל היעד. יחד עם זאת, קבוצת פייסבוק שהיא כל כולה פרסומים של עסקים, לא תיחשף לגולשים וזה בזבוז זמן לפרסם בקבוצות כאלה.

3. פרסום ממומן

ניתן להניב תוצאות נפלאות לקידום העסק ככל שנעמוד בשני תנאים:
1. המודעה תעניין – תדבר בפתרונות.

2. קהל היעד יהיה ממוקד ומדויק.

4. דף אוהדים מקצועי

ניהול דף מקצועי לעסק, שיהיה מעניין ויקדם את מטרות העסק – זה אתגר.

דף פייסבוק המכיל פרסומים/ הודעות/ ניסיונות מכירה או לא מכיל כלום, לא יקדם את המטרה. פיתחתי שיטה לניהול דף פייסבוק עקבי ומעניין, בתכנון חודשי ובהשקעה של שעה אחת בחודש. עיקרה של השיטה מבוסס על מענה לסיבות בגללן אנשים גולשים בפייסבוק. אף אחד אינו מעוניין לראות פרסומות של עסק קטן, או לחוש שמנסים לשדל אותו לרכוש. אנשים כן מחפשים: מידע מעניין, שעשוע, מציצנות, להיות כוכבים, להרגיש חלק ממשהו ועוד. ככל שנייצר דף מקצועי אשר עונה על הצרכים, יושגו המטרות.

5. הפייסבוק של הלקוחות – הפה לאוזן הדיגיטלי – הרובד החשוב ביותר

צינור השיווק הטוב ביותר הוא חברים ממליצים לחברים. השאיפה שלנו, שהלקוחות ישתפו משהו שקשור בחוויה עם העסק/ המוצר/ השירות / התוצר עם החברים הפרטיים שלהם בפייסבוק האישי שלהם. כדאי להתמקד בלקוחות מרוצים ולעודד אותם לכך. כל פוסט בפייסבוק של לקוח אחד מרוצה, שווה המון לעסק.
זכרו – שומרים על עקביות, מתרכזים בתוכן עבור הלקוחות, זונחים ניסיונות מכירה, עובדים שיטתי ויעיל – כל הדרך להצלחה!
 
מאמר מאת: יעל אנגלר, מרצה לשיווק דיגיטלי במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

עוד באותו נושא…

קידום עסקים
עורך ראשי

עושים סדר בעסק! 10 עצות לבדיקת הסדר בעסק

איך לעשות סדר בעסק? עסקים קטנים נמצאים תמיד במרוץ ה"שוטף" ומתקשים לעצור אך לעיתים הדבר קריטי לקיומו של העסק. המאמר נכתב ע"י מנהל ליווי עסקי במעוף. ​​​אחד האתגרים החשובים של העסקים הקטנים הוא כיצד, מתי

קרא עוד »
ניהול עסקים
עורך ראשי

מה זה מודל עסקי ומה ניתן לעשות עם זה?

בעולם המורכב של עסקים, הצלחה היא לא רק יעד; זה מסע רצופה החלטות אסטרטגיות שיכולות לעשות או לשבור חברה. תארו לעצמכם שיש לכם את ספר ההדרכה האולטימטיבי – שרטוט שלא רק מאיר את הדרך לרווחיות

קרא עוד »
קידום עסקים
עורך ראשי

קידום העסק בפייסבוק

הבחירה להיות בעל עסק מלווה אותנו בכל שעות היממה, גם כשהעסק סגור. שיווק זו שפה אותה אנו מדברים כל הזמן: גם בבואנו למפגש חברתי, לא נפסול איתור הזדמנות עסקית. כך בדיוק נעשה גם בפייסבוק.מאמר מאת:

קרא עוד »

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד